vrijdag 24 september 2010

Verse chili con carne


Als kookfanaat maak ik mijn chili con carne natuurlijk zonder pakjes en zakjes. Toch heb ik ook weleens behoefte aan een "snelle" versie. Die maak ik zo....lekker met basmatirijst, een klodder creme fraiche en groene salade. Geen zin in rijst? Met aardappelpuree is dit gerecht ook lekker, maar wel een stuk machtiger!

Dit recept is geschikt voor ongeveer 4 personen, maar vaak maak ik het voor 2 en vries dan de helft in, daar is dit gerecht uitermate geschikt voor.

We zijn in de bonen...
Bak zo'n 400 gram gehakt rul in een droge wok. Voeg een gesnipperde rode ui toe en twee in blokjes gesneden paprika (rood en geel). Hierna voeg je 2 tot 4 uitgeknepen teentjes knoflook toe, naar smaak dus. Snij een grote prei in dunne ringen en bak deze even mee.

Voeg een blik ontvelde tomaten toe, het sap mag erbij. Laat dit even een minuut of 10 lekker pruttelen, dit is dus een goed moment om het water voor je rijst te gaan koken. Vul het mengsel vervolgens aan met een half blik mais en een pot bruine bonen (wel allebei even uit laten lekken). Tot slot voeg je een klein blikje tomatenpuree en (cayenne)peper en zout naar smaak toe.

1 opmerking: